دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ |۲۰ صفر ۱۴۴۶ | Aug 26, 2024
شهدای روحانی

جانشین ستاد کنگره شهدای روحانی کشور از برگزاری کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام خبر داد.

یحیی عقیلی در گفتگو با خبرنگار گروه استان ها خبرگزاری «حوزه» با اعلام این که ستاد کنگره شهدای روحانی در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی فعالیت می کند، اظهارداشت: تکمیل آمار و اطلاعات شهدای روحانی، جمع‌آوری اسناد و مدارک خاطرات و ثبت تاریخ شفاهی حضور روحانیت در انقلاب و دفاع مقدس، تولید کتاب‌های مختلف و متنوع و ساخت مستند و برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های ملی و بین‌المللی از برنامه‌‌های ستاد کنگره شهدای روحانی است.

وی، با بیان این که درصددیم سال 95 کنگره ملی شهدای روحانی کشور را برگزار کنیم، ادامه داد: پس از برگزاری کنگره ملی در داخل کشور، یک کنگره نیز در خارج از کشور برگزار خواهد شد.

جانشین ستاد کنگره شهدای روحانی کشور ادامه داد: کنگره بین المللی شهدای روحانی جهان اسلام، دو سال بعد از کنگره ملی شهدای روحانی کشور، برگزار خواهدشد. در همین راستا شهدای جهان اسلام در سطح بین الملل در حال شناسایی هستند که از جمله آن ها می توان به شهید حکیم،  شهید صدر و  شهید عارف حسینی و هزاران روحانی که در خارج کشور در دفاع از اسلام و حریم ولایت به شهادت رسیدند، اشاره کرد.

عقیلی خاطرنشان کرد: در تکمیل بانک اطلاعات شهدای روحانی عرصه بین الملل، نهادهایی چون جامعة المصطفی العالمیه، معاونت بین الملل حوزه، سازمان فرهنگ و ارتباطات و وزارت امور خارجه، یا ستاد کنگره شهدای روحانی همکاری دارند.

انتهای پیام 313/18

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha